Personeel werven via Facebook
Heel wat mensen gaan via sociale media op zoek naar werk. Via de knop
vacatures in Facebook krijg je alle vacatures in jouw omgeving.
Steeds meer bedrijven komen moeilijker aan personeel en vragen
steeds vaker om hulp bij het opmaken van vacatures via social media.
We bespreken in deze blog waarom je Facebook vacatures zou gebruiken en hoe je dat precies doet.
1. Facebook vacature functie
Bij de optie om een nieuw bericht te plaatsen vind je de
mogelijkheid "vacature". Je vult alle gegevens in omtrent de job met je
contactgegevens of optioneel kan je kiezen dat kandidaten via Facebook
zelf solliciteren.
De vacature verschijnt na plaatsing op je tijdslijn en in de newsfeed van je volgers.
2. Facebook ad
Via een advertentie kan je ook mensen bereiken die je niet volgen maar die wel tot je doelgroep behoren.
Maak een advertentie via Facebook Advertentiebeheer. Het doel van
de campagne is leads genereren daarna stel je ook de regio, doelgroep,
budget en looptijd in.
Naast LinkedIn blijkt Facebook een uiterst krachtig middel om personeel te werven:
- + je kan er mensen vinden met heel diverse vaardigheden en opleidingen en uit veel verschillende sectoren. Terwijl LinkedIn meer business gericht is.
- + het is gratis, zowel voor werkgevers als werkzoekenden, dus waarom zou je er geen gebruik van maken?
- + het is mogelijk om het bericht te targeten op mensen die overeenkomen met het profiel dat je zoekt.
Je kan nu aan de slag met Facebook vacatures. Laat ons zeker weten
wat je ervaringen zijn! De mogelijkheden van de functie worden zeker nog
verder ontwikkeld, maar de potentiƫle doelgroep die je kan bereiken via
Facebook zijn alvast een grote troef tegenover andere recruitment
tools.
TIP: zorg niet alleen dat je vacature er goed uitziet op je Facebookpagina (goede vacaturetekst en afbeelding) maar plaats deze ook op je website (GEEN PDF).