Hoe gebruik je Google Mijn Bedrijf om meer klanten te krijgen?

Om rendement te halen uit jouw Google bedrijfsprofiel, moet je jouw bedrijfsprofiel optimaliseren. Dit zijn een paar snelle en makkelijke tips om dat dit te doen:

Google bepaalt de lokale zoekpositie op basis van drie factoren:

  • Relevantie: hoe goed komt een Google Mijn Bedrijfsvermelding overeen met een zoekopdracht?
  • Afstand: hoe ver is diegene die zoekt naar een dienst of product van jouw locatie verwijderd?
  • Bekendheid: hoe bekend is jouw bedrijf (op basis van factoren zoals links, aantal beoordelingen, beoordelingsscore en SEO)?

Hier zijn enkele stappen die je kan nemen om jouw score voor alle drie de factoren te maximaliseren:

1. Zorg dat jouw bedrijfsprofiel volledig en correct is ingevuld.

De kans dat klanten jouw bedrijf een goede reputatie toedichten, is 2,7 keer groter als je een volledig Google-bedrijfsprofiel hebt. Je hebt ook 70% meer kans dat ze jouw locatie daadwerkelijk zullen bezoeken. Google zegt specifiek dat "bedrijven met volledige en nauwkeurige informatie gemakkelijker te matchen zijn met de juiste zoekopdrachten." Dit verbetert jouw score voor relevantie. De sleutel hier is om Google-bezoekers te vertellen "wat je doet, waar je bent en wanneer ze jou kunnen bezoeken."

2. Verifieer jouw locatie(s). 

Geverifieerde bedrijfslocaties worden doorgaans meer weergegeven in lokale zoekresultaten in Google-producten, zoals "Google Maps" en "Zoeken". Het opnemen van een geverifieerde locatie helpt ook bij het verbeteren van jouw score voor de afstandsrangschikkingsfactor.

3. Voeg afbeeldingen en video's van jouw bedrijf toe. 

Voeg zeker ook een logo en een omslagfoto toe aan jouw Google-bedrijfsprofiel. Gebruik afbeeldingen die consistent zijn met die op jouw sociale profielen, om het mensen makkelijker te maken jouw merk te herkennen.

4. Neem trefwoorden op in jouw profiel. 

Het gebruik van de juiste zoekwoorden zal de relevantie verbeteren.

5. Moedig reviews en vragen aan en beantwoord ze. 

Mensen vertrouwen andere mensen meer dan bedrijven. Een goede review kan de doorslag geven om potentiƫle klanten voor jouw bedrijf te doen kiezen. Recensies verbeteren ook jouw Google-ranking. Het beste tijdstip om een Google review te vragen, is onmiddellijk na het opleveren van een dienst of de verkoop van een product. Om makkelijk Google reviews te genereren, kan je via jouw Google bedrijfsprofiel een directe link aanmaken, zodat jouw klanten makkelijk en snel een Google review kunnen schrijven.

Hoe gebruik je Google Mijn Bedrijf om meer klanten te krijgen?

Ik wil lokaal hoger scoren

Neem contact met ons op